středa 17. února 2016

Mortal Instruments: Město z kostí

KNIHA
Název: Nástroje smrti 1: Město z kostí
Autor: Cassandra Clare
Počet stran: 416

FILM
Název: Mortal Instruments: Město z kostí
Režisér: Harald Zwart
Počet minut: 130

SERIÁL
Název: Shadowhunters
Režie: McG
Délka: 42 min

Tentokrát neporovnávám pouze knížku s filmem, ale také se seriálem. Myslím, že knih, podle kterých by byl natočen film i seriál, je nemnoho. Takže vám představuji první Book vs. Movie vs. Series. :)


Film
"Everything you heard about monsters, about nightmares, all the stories are true."

Clary Frayová je na první pohled úplně obyčejná patnáctiletá dívka, která žije v Brooklynu v New Yorku se svojí matkou. Vede naprosto poklidný život až do okamžiku, kdy jednoho večera zabloudí do klubu Pandemonium a stane se svědkem vraždy, kterou však v klubu zaplněném lidmi vidí jedině ona. Navíc se tělo okamžitě vypaří. Clary začne vidět a slyšet to, co ostatní ne. Hned na to za záhadných okolností zmizí i její matka. Při pátrání po ní začne odhalovat temná tajemství o skrytém světě stínů, který odedávna existuje hned vedle toho našeho. Potkává bojovníky - Lovce stínů - napůl lidi, napůl anděly, kteří již po dlouhá staletí naplňují roli strážců a ochraňují civily (tj. obyčejné lidi) před vlkodlaky, upíry, démony a dalšími silami zla. Tváří v tvář svým nočním můrám se Clary přidává k Lovcům stínů a objevuje v sobě odvahu, sílu a schopnosti, o kterých do té doby neměla ani to nejmenší tušení. Stojí před ní úkol najít vzácný pohár, jež by jí měl pomoct v nalezení její matky. Zjišťuje, že i její matka bývala Lovcem stínů a že i ona sama do skrytého světa démonů a andělů patří. Clary a její noví přátelé a spojenci navíc zjišťují, že čelí hrozbě, která může rovnováhu mezi dobrem a zlem převážit na stranu temna.
Seriál
"If I'm not human then what am I?"

Musím se přiznat, že jsem viděla dříve film než četla knížku. Na filmu jsem byla v kině. Zaujal mě trailer, ale neměla jsem naprosto žádná očekávání. A jak to tak bývá, když nemám absolutně žádná očekávání, tak jsem pak mile překvapena a platilo to i v tomto případě. Nejvíc mě potěšil styl humoru. A to hlavně všechny hlášky, které vyšly z úst blonďatému lovci stínů, Jacovi. Ne že by jejich obsah byl k popukání, ale strašně se mi líbil způsob, kterým je pronášel, takovým monotónním tónem jakoby se nechumelilo. V hlavních rolích se ve filmu představuje Lily Collins, která hraje Clary, a Jamie Campbell Bower, který hraje již zmiňovaného Jace. Ve filmu se také objevuje Lena Headey, známá především jako Cersei Lannister ze Hry o trůny. Zde však hraje Claryinu matku, Jocelyn. Ta však není jedinou seriálovou hvězdou, kterou je zde možné zahlédnout. Fanoušci seriálu Tudorovci budou jistě nadšení, že zde hlavního záporáka hraje Jindřich VIII., respektive Jonathan Rhys Meyers. Ale teď zpětně, po přečtení knížky, musím uznat, že pro některé může být neznalost knihy a celého příběhu docela matoucí. Konec byl celkem překombinovaný a někdo by mohl mít problém se ve všem vyznat. Ale mně to nevadilo. :)

A pak jsem si přečetla knihu. Do světa Lovců stínů Cassandry Clareové jsem vpadla po hlavě a zcela jsem mu propadla. Příběh je vyprávěn ve 3. osobě a všechny postavy v něm mi přirostly k srdci. K této sérii jsem se dostala ve druháku na vysoké a četla jsem to v mobilu. Nejčastěji před spaním. Tehdy jsem se "čtením na dobrou noc" začala a držím se toho dodnes. ;) Autorka vymyslela vcelku originální svět a pěkně stupňuje napětí. Kniha je rozhodně lepší než její filmové zpracování a s dalšími díly série neubývá na kvalitě. Tuto sérii u nás v České republice vydal Knižní klub sestává celkem ze šesti dílů, které už mám přečtené všechny. :)

Koncem minulého roku jsem se někde dočetla, že podle této knihy bude natočen seriál, vzhledem k neúspěchu filmu. Do produkce se pustila americká televizní stanice ABC a byla jsem velmi zvědavá, jak se jim to podaří. Po shlédnutí prvního traileru jsem se začala obávat výkonu hlavní herečky hrající Clary, Katherine McNamara. Bála jsem se, že z toho udělají frašku, protože v tom traileru jsem jí nevěřila ani slovo, co jí vyšlo z úst, a veškerá mimika také působila přehnaným dojmem. Název seriálu se lehce odchyluje od knihy i filmu, jmenuje se totiž Shadowhunters, tedy Lovci stínů. Zatím bylo odvysíláno šest epizod a musím uznat, že výkon hlavní herečky není až tak hrozný, jak jsem se obávala. Shadowhunters řadím k odpočinkovým seriálům a většinou u toho píšu příspěvky na blog. K tomuto účelu mám vymezeno více seriálů. ;) Každopádně mě mrzí, že v seriálu nehrají stejní herci jako ve filmu, protože ti mi byli sympatičtější.

Film i seriál hodnotím průměrně, přičemž film je o kousek lepší:

A kniha ode mne získává 4 hvězdy:
Domča četbou povinná

Zdroje: posters.cz (poster k filmu), ČSFD.cz (fotky ze seriálu a z filmu), bux.cz (obálka knihy)


Žádné komentáře:

Okomentovat