Recenze: Nepřátelské převzetí

Originální název: Hostile Takeover
Autor: Shane Kuhn
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 261

Znáte někdo tuto knížku? Jedná se o pokračování knihy Jak zabít svého šéfa: Příručka stážisty
"Jsem zabiják, verze profesionál, druh nájemný vrah. Tohle je práce, která si vybere vás."

John Lago je bývalý špičkový zaměstnanec Lidských zdrojů a. s. - agentury, která trénuje mladé nájemné vrahy a posílá je v převlečení za stážisty infiltrovat se do velkých korporací a vyřídit tam rychle a nenápadně zadanou "zakázku". Svou kariéru detailně popsal v knize Příručka stážisty. Teď si vzal zasloužené volno, aby se věnoval hledání a nalezení Alice, bývalé milenky a zároveň smrtelné protivnice. Jenže když ji konečně najde, místo aby jí provrtal hlavu kulkou, udělá z ní svoji ženu. Pan a paní Lagovi se rozhodnou spolu žít a pracovat. Uskuteční nepřátelské převzetí Lidských zdrojů a. s. a jejich akcie rostou do nebes, dokud jim rozdílný pohled na vedení firmy nepřivodí ošklivý rozchod. Když John dostane padáka z ložnice i z představenstva, nezbývá mu než se vrátit na kancelářské bitevní pole a čelit nejnebezpečnějšímu nepříteli, s jakým měl kdy co do činění - své ženě.

"Je úplně fuk, jak jste nebezpeční, pokud nejste Terminátor, nakonec si vás jedna z těch kulek stejně najde a vymaluje svět vašimi vnitřnostmi."

Hlavní hrdina této knihy, John Lago, si mě získal hned po prvních pár řádcích. To můžu připsat jedině a pouze autorovu stylu psaní a a překladatelčinu umění. Shane Kuhn prostě umí psát v první osobě tak chytlavým a čtivým způsobem, až musím smeknout. A nechybí mu ani smysl pro humor. Celá kniha je ho totiž plná - plná nadsázky, absurdity a satiry, přesně, jak to mám ráda. Na tuto sérii jsem natrefila úplnou náhodou, ještě když jsem před pár lety brigádničila v knihkupectví, tak jsem si jí všimla při vybalování nového zboží. První, co mě zaujalo, byla obálka a název. Po přečtení anotace a prvních pár stránek to bylo jasné - láska na první přečtení. Takže když letos vyšel druhý díl, musela jsem si ho pořídit. V knihkupectví mi posléze prozradili, že tuto knihu jsem tam kupovala jenom já, což mi přijde jako velká škoda. Pokud nejste fanouškem super seriózních akčních filmů, stejně jako já, tak si tuto parodii náramně užijete.
P.S.: Všimli jste si toho skrytého vtípku na obálce? Zbraň složená z kancelářských potřeb - famózní. :)