neděle 6. března 2016

Můj Harry Potter


Už hrozně dlouhou dobu jsem chtěla napsat článek o Harry Potterovi, tak je konečně tady. Dneska se vám totiž pochlubím mou drahocennou sbírkou Harryho Pottera. Je to totiž má srdcová záležitost už odmalička. ;)





Dovolte se mi pochlubit... zde je moje kompletní sbírka Harryho Pottera v celé své kráse. :) Určitě mnoho z vás má nějakého toho Potteříka doma na poličce také.
K této pohádkově magické sérii jsem se dostala skrze první film Harry Potter a Kámen mudrců, který jsem viděla v kině s babičkou, ségrou a bratránkem. Do kina jsme navíc dorazili pozdě, až během scény s Brumbálem a profesorkou McGonagallovou, protože bratránkovi se chtělo hrozně čůrat. :D Bylo mi asi 10 let a kouzelnému světu Harryho Pottera jsem zcela propadla... Se ségrou jsme si dokonce vařily lektvary na balkóně, dělaly si zásoby přísad, s kamarádkou jsme si zase kreslily různé kartičky typu věrnostní sleva 20% ke Třem košťatům, volný vstup do Zapovězeného lesa apod. :D
Jak je vidět, tak má česká verze HP si zažila svoje. Jako správná fanynka jsem knihy četla stále dokola a dokola. Izolepa ale spraví vše! Jediná trojka vypadá téměř nedotčeně, protože mi ji ségra kdysi dávno ztratila a po letech mi ji koupila k narozeninám. :D Jsem nesmírně vděčná, že nakladatelství Albatros sérii HP vydalo a musím říct, že překlad již zesnulého Pavla Medka je bezkonkurenční. :) Tímto magickým světem jsem byla tak očarovaná, že jsem v 11 letech čekala na dopis z Bradavic. Určitě jsem nebyla jediná. Přiznejte se, kdo z vás na něj čekal taky? ;)
A když jsem byla větší a naučila se mluvit anglicky, postupně během třeťáku na výšce jsem si koupila díl po dílu tuto verzi. Ale zvládla jsem to přečíst jen do Ohnivého poháru včetně, protože jsem na to přestala mít čas. Už jsem si nemohla dovolit ten luxus, číst něco, co znám nazpaměť po několikáté... ;)
Jednoho dne jsem však na brigádě v knihkupectví při třídění regálu cizojazyčnou literaturou objevila tuto verzi. Pomaloučku jsem vytáhla z regálu Vězně z Azkabanu, který mě na první pohled zaujal svým jasně tyrkysovým hřbetem. Je zároveň také mým nejoblíbenějším dílem. V okamžiku, kdy mé oči spočinuly na obálce, věděla jsem, že si musím pořídit i tuto výroční verzi. A co jsem udělala s tou předchozí anglickou verzí? Tu ode mě už asi 2 roky postupně dostává ségra ke svátku, narozeninám a k Vánocům... :D
Mým nejnovějším přírůstkem do sbírky je Bestiář Harryho Pottera. Má krásnou tmavěmodrou obálku a navíc je velmi příjemný na dotek, působí totiž dojmem kůže. Bohužel jsem si ještě nenašla čas na to, abych si ho přečetla. Zatím jsem si ho jen prolistovala kvůli obrázkům. :) Filmová kouzla zas obsahují peprné historky z natáčení, fotky ze zákulisí a různé "suvenýry", jako například lístek na Vánoční ples, Pobertův plánek, tetování Znamení zla atd. Musím se přiznat, že mi pár kousků v mé sbírce chybí. Například Fantastická zvířata a kde je najít a Famfrpál v průběhu věků, ale ten jsme kdysi doma měli, tak nevím, kam se poděl. Ale co mi chybí a co si určitě někdy pořídím, je ilustrované vydání Kamene mudrců, protože to je naprosto skvostné. ;)

P.S.: Děkuji mé milované sestřičce, která mi na focení zapůjčila obraceč času. :)

Domča četbou povinná

6 komentářů:

  1. Neuvěřitelné . Žiješ v kouzelném světě. Nádhera!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím jestli to platí i v současnosti, ale aspoň kdysi jsem žila. :)

      Vymazat
  2. Tak to je vážně skvělá sbírka! Já mám doma jenom pátý díl a jinak jsem se ke koupení vlastních nedostala :( . Musím se ale přiznat, že třeba bajky Barda Beedleho si přeji mnohem víc :D .
    http://thereviewsforbooks.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Bajky jsou fajn, ale stejně se mi nejvíc líbil Příběh tří bratří, který byl převyprávěn v knížce. ;)

      Vymazat
  3. Velice krásná sbírka :). A Fantastická zvířata + Famfrpál nemáš? :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fantastická zvířata bohužel nemám a Famfrpál jsem kdysi měla, ale nevím, kam se poděl. :D

      Vymazat