Recenze: Čmeláci v srdci

Název: Čmeláci v srdci
Originální název: Hummeln im Herzen
Autor: Petra Hülsmann
Rok vydání v ČR: 2015
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 297

Dnes na Boží hod velikonoční jsem dočetla tuto designově veselou knížku a proto jsem se pro recenzi rozhodla Čmeláky v srdci od německé autorky Petry Hülsmannové nafotit v podobném happy velikonočním duchu... ;)

"Láska tě nikdy nesmí odrovnat..."

Tak zní rada nad zlato, kterou hlavní hrdince poskytne sympatický taxikář Knut. Lena Kleinová má zdánlivě vše, co si kdy přála - snoubence, svatbu snů a jasně nalajnovaný život před sebou. Jenže Simon vezme do zaječích (za svou milenkou) a nechá Lenu "před oltářem". Navíc ještě kvůli hloupé chybě z nepozornosti dostane padáka. Na sebelítost jí však nezbývá čas. Lena je nucena změnit svůj život od základů. Dokonce si sestaví tříbodový plán:

1. nová, super práce
2. nový chlap
3. nová osobnost

Sbalí si svých pár švestek a nastěhuje se do neuspořádaného bytu ke své nejlepší kamarádce, což pro ni, milovnici pořádku, není právě nejlepším řešením. Navíc Leně leze na nervy spolubydlící Ben. Jak ten ji dovede vytočit! Je totiž neuvěřitelně arogantní a k tomu sukničkář. Když ale na něj Lena pomyslí, srdce jí okamžitě začne bít rychleji...
Knihu Čmeláci v srdci jsem dostala jako recenzní výtisk od nakladatelství Omega. Po náročnější četbě jsem chtěla něco lehčího, tak jsem se pustila do německé romantiky od Petry Hülsmannové. Už od samého začátku musíte soucítit s hlavní hrdinkou Lenou, kterou opustí její snoubenec pár dní před svatbou. Proto se rozhodne obrátit svůj život vzhůru nohama. Rozhodne se udělat něco pro svou kariéru a kompletně změnit svůj vzhled a vystupování. Doufá, že se jí tak podaří přilákat toho pana pravého. Ale jak už to tak v podobných romantických příbězích bývá, toho pravého má Lena přímo před nosem, ale přitom dělá vše co je v jejich silách, aby se vztahu s ním ubránila. Klasická zápletka románů! Nicméně příběh je vyprávěn z pohledu Leny, tedy v 1. osobě, a je velice čtivý. Děj na ničem nevázne, stále se něco děje, a proto vám kniha uteče coby dup. S Lenou nejde jinak, než s ní soucítit a člověk jí prostě musí držet palce od začátku až do samého konce. Co ještě na knize oceňuji je to, že Lena, po tom, co ji vyhodí z práce, bude zaměstnána v malém antikvariátu. Postupně na něm bude pracovat, aby ho přetvořila k obrazu svému. Jelikož mám sama zkušenosti s brigádou v knihkupectví a ta práce mě baví, tak mě také bavilo o tom číst. ;) Pokud tedy hledáte lehké čtení pro chvíle odpočinku, tato kniha je tou správnou volbou. Ale žádný hluboce promyšlený příběh nečekejte, slaďárna je přeci jen slaďárna. :) Knihu Čmeláci v srdci zakoupíte v knihkupectvích Knihy Dobrovský.