pátek 1. dubna 2016

Shelfari


Každý správný knihomol má svou online knižní poličku. Tou mojí nejoblíbenější je Shelfari a jelikož již brzy přestane existovat, tak vás s ní ještě krátce seznámím. :)


Každý uživatel si na shelfari.com vytvoří vlastní profil, kde se může ostatním krátce představit. Takto například vypadá můj popisek. ;)
Na Shelfari jsem členem již krátce přes 5 let a mám to tam velmi ráda. Proto mě celkem rozesmutnilo, když na mě jednoho dne po přihlášení vyskočila zpráva, že se Shelfari spojuje s Goodreads.


První moje myšlenka byla, že přijdu o všechny mé knihy, co jsem si tam za ty roky pracně a svědomitě přidávala. Naštěstí amazon.com, který tyto dvě platformy zastřešuje měl řešení: pokud si vytvoříte účet na goodreads.com, tak vaše knihy budou převedeny automaticky. Naneštěstí to v mém případě moc dobře nefungovalo a převedlo se pouze 12 knih z celkového počtu 382 přečtených knih!!! Ani mé opakované stížnosti a dotazy na zákaznickou podporu nevedly k žádnému řešení, takže jsem si hezky vše převáděla na goodreads ručně!:D

***

A jaký má Shelfari design? Podle mě ten nejlepší, protože vypadá úplně jako skutečná polička s knihami. Velkou výhodou je, že i když jsou knihy uložené v databázi pod originálními názvy a s originálními obálkami, českou obálku knihy si tam můžete uploadovat. :) A takto vypadá moje první strana z poličky, která zobrazuje 15 naposledy přečtených knih.

Jak se termín sloučení Shelfari a Goodreads blíží, ubývají některé funkce. Například na domovské straně po přihlášení byl zobrazován můj letošní gól, že chci přečíst 30 knih a k dnešnímu dni bych měla mít splněné téměř 50 %. Jak jsem již zmínila výše, účet na goodreads.com jsem si vytvořila, ale nějak se s ním nemůžu "sžít" a to zejména proto, že nevypadá vůbec jako polička. Ale líbí se mi tam jedna věc - můžu upgradovat status rozečtené knížky, respektive číslo strany, na které zrovna jsem. :)
Domča četbou povinná
Zdroje: shelfari.com, goodreads.com (screeny)

4 komentáře:

  1. Upřímně mi přijde trochu na nic informovat o něčem, co už končí. Podle obrázků jsem si říkala, že ta stránka vypadá vážně dobře, když jsem si přečetla, že se nemusím obtěžovat registrovat, protože by to nebylo na dlouho, tak si říkám, že jsem ani nepotřebovala vědět, že to vůbec existovalo. Neber si to zle, ale fakt mi to připadá kontraproduktivní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I to mě napadlo při psaní tohoto článku, jen jsem chtěla říct, že goodreads se tomu v mém srdci bohužel nevyrovná.

      Vymazat
  2. Tak o Shelfari jsem nikdy neslyšela, ale vypadá to hezky - škoda, že služba končí. Já jsem sice na Goodreads a neměnila bych, docela ale soucítím, protože fakt nesnáším, když se musím kamkoli stěhovat z místa, kde mi to vyhovuje - nemám ráda změny :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pomalu si na Goodreads zvykám, ale vůbec tam nechodím s takovým potěšením jako na Shelfari. :)

      Vymazat