pondělí 23. května 2016

Hunger Games: Síla vzdoru

KNIHA
Název: Hunger Games (#3) - Síla vzdoru
Autor: Suzanne Collins
Počet stran: 342

FILM
Název: Hunger Games: Síla vzdoru 1. a 2. část
Režie: Francis Lawrence
Počet minut: 125, 135

Srovnání závěrečného dílu trilogie Hunger Games se dvěma filmy - jak to dopadne?



"It's the things we love most that destroy us."

Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být.

Naproti všem očekáváním se Katniss podařilo přežít Hladové hry, a to dokonce dvakrát. Za pomoci Odboje se dostává do mystického třináctého kraje, který by vlastně ani neměl existovat. V zemi Panem vypuklo povstání v plné síle. Podaří se povstalcům zničit Kapitol a svrhnout prezidenta Snowa? Podaří se zachránit Peetu nebo už navždy bude mít vymytý mozek? A co je nejhlavnější, přežijí to všichni ve zdraví?
"Nobody can do this but her."

Hned zkraje musím říct, že se mi závěrečný díl této trilogie vůbec nelíbil. Celou dobu se schovávali pod zemí, Katniss byla stále nerozhodná a hlavně mi v celé první půlce knihy chyběl Peeta. A když už se konečně vrátil, tak z něj byl vraždící stroj s vymytým mozkem. "Co to jako má být?" říkáte si. Podobné otázky jsem si pokládala i já a jen jsem nad tím vším kroutila hlavou. V tomto díle se také seznamujeme se spoustou nových postav, ale také znovu potkáváme staré známé tváře. Mezi ty nové patří například rázná prezidentka třináctého kraje, která se neštítí ničeho pro záchranu svého lidu. Její cíle jsou sice šlechetné, ale jsou poháněny opravdu čestnými motivy či nikoliv? Pokud jste to nečetli, tak to si budete muset zjistit sami... Celá kniha je tedy o tom, jak se všichni připravují na závěrečnou bitvu o Kapitol a svržení tyranského prezidenta Snowa - takže nic moc pro mě. Příběh je plný násilí a někdy až zcela zbytečných úmrtí. Na konci se budete ptát sami sebe, jak to mohla autorka takto napsat. A Peeta? No nemám slov. Kapitol z něj udělal vraždící stroj - vždy, když spatří Katniss, má obrovské nutkání ji zabít. Nikdy jsem Katniss neměla obzvláště ráda, ale čeho je moc, toho je příliš. 


"Miluješ mě - pravda nebo ne?"
"Pravda."

Teď však něco málo k věcem, které mi utkvěly v hlavě a hodnotím je pozitivně. Zapamatovala jsem si rozhovor, který proběhl mezi Hurikánem a Peetou. Když si mysleli, že Katniss spí, bavili se o tom, koho z nich dvou si pravděpodobně vybere - ano, zase tu máme ten proklatý milostný trojúhelník. Myslím, že to byl Hurikán, kdo prohlásil (a to si pamatuji velice přesně), že si nevybere toho, koho miluje, ale toho, bez koho nebude moct přežít. A druhá věc, která mi utkvěla v hlavě, je hra na pravdu, kterou hrála Katniss s Peetou po tom, co ho dostali ze spárů Kapitolu. To aby mu ulehčili vzpomínání na jeho předchozí život. To jsou ale opravdu jediné dvě pozitivní věci, které jsem na knize našla. Jelikož se mi kniha moc nelíbila, tak jsem nečekala ani moc od filmu, ale v tomto případě se filmaři s ne moc zdařilou knižní předlohou poprali celkem zdárně. Proto ode mě kniha dostává jen 2 hvězdičky:
A film o jednu navíc:
Zdroje: databázeknih.cz (obálka knihy), ČSFD.cz (fotky z filmu)
Domča četbou povinná

Žádné komentáře:

Okomentovat