čtvrtek 12. května 2016

Hunger Games: Vražedná pomsta

KNIHA
Název: Hunger Games (#2) - Vražedná pomsta
Autor: Suzanne Collins
Počet stran: 335

FILM
Název: Hunger Games: Vražedná pomsta
Režie: Francis Lawrence
Počet minut: 146

Srovnání druhé knihy ze série Hunger Games s filmem. Jak to celé dopadne?


"Katniss Everdeen - The Girl on Fire!"

Mysleli jste si, že vítězstvím ve Hladových hrách to všechno skončí a budete si žít v bohatství a luxusu až do smrti? Nemohli jste se více mýlit. Katniss sice dosáhla vítězství v krutém boji o přežití, ale Kapitol to považuje za akt vzdoru vůči jeho pravidlům. Spolu s Peetou očekávají, že pomsta prezidenta Snowa na sebe nenechá dlouho čekat. A to také nenechá. Aby se zbavil hrozby v podobě naděje, jež Katniss představuje pro lid celého Panemu, vymyslí výroční 75. hladové hry, jež jsou speciální v tom, že do nich budou vylosováni pouze vítězové z her už minulých. Což pro Katniss znamená, že bude muset znovu bojovat o svůj život a svobodu. Tento překvapivý vývoj však povzbudí obyvatele země Panem, aby se postavili na odpor a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

"Because of her, they all pose a threat. Because of her, they all think they're invincible."

Druhý díl z trilogie Hunger Games jsem četla hned po dočtení prvního dílu a hlavně ještě předtím, než byl natočený film. Zhltla jsem ho jedním dechem. Příběh Katniss a Peety mi přirostl k srdci, takže jsem musela vědět, jak to dopadne. K mé hrůze se museli znovu zúčastnit Hladových her. Ale tato kniha není pouze příběhem o zabíjení nutném k vlastnímu přežití. Je to také pohled na společnost ve varu. Na společnost, jež byla tak dlouho utlačována všemocným Kapitolem, až se to nutně muselo projevit občanským povstáním. A k tomuto povstání nedopomohl nikdo jiný než Katniss a ostatní vítězové Hladových her, kteří se jich znovu museli účastnit.

"Since the last Games something's different, I can see it."

Jelikož mě druhý díl knihy bavil snad ještě více než první (což je více než pochopitelné, když jsem nevěděla, jak příběh bude pokračovat), filmu v kině jsem se prostě nemohla dočkat. V hlavních rolích tu vidíme staré známe tváře - Jennifer Lawrence, Joshe Hutchersona a Liama Hemswortha. Kromě nich se nám ve filmu poprvé představuje Sam Claflin, který ztvárňuje postavu Finnicka Odaira. Jelikož patřím k fanynkám Peety, byla jsem z víc jak dvouhodinového filmu nadšená, jelikož v tomto díle měla postava Peety velký prostor. Hlavně jeho vztah s Katniss se už trochu někam posunul od prvního dílu. A to, že Hurikán ve filmu tolik prostoru neměl, to mi naopak vůbec, ale vůbec nevadilo. Musím pochválit tvůrce filmu a speciální efekty, protože těch si mohl divák užít věru hodně. Za mě je film zase o kousek lepší než kniha a tato série má pro mě, co se týče kvality, stoupající tendenci. Alespoň tedy do druhého dílu včetně. :)

Film:

Kniha:


Domča četbou povinná
Zdroje: bux.cz (obálka), ČSFD.cz (fotky z filmu)

Žádné komentáře:

Okomentovat