Recenze: A Breath of Snow and Ashes

Rok vydání v ČR: zatím nevyšlo
Rok vydání originálu: 2006
Nakladatelství: Delta
Počet stran: 980

Tak jsem konečně dočetla šestý díl ze série Cizinka. A jak se mi tedy líbil? Zjistíte v článku... :)

"There is a vow upon her. She's a doctor; she doesn't kill people."

Píše se rok 1772 a Americká Revoluce právě započala. Mrtví muži leží v ulicích Bostonu a v zálesí Severní Karolíny hoří osamocená obydlí v lese. S rozšiřujícím se chaosem guvernér pověří Jamieho Frasera, aby sjednotil venkov a chránil kolonii ve jménu Krále a Koruny. Ale od své ženy Jamie ví, že odteď za tři roky bude dosaženo nezávislosti a ti, co byli loajální Králi, budou buďto mrtví anebo v exilu. A také je tu ještě ta záležitost s výstřižkem z novin, Wilmingtonské Gazetty, který je datován z roku 1776 a který zpravuje o Jamieho smrti a všech jeho příbuzných. Pro jednou doufá, že by se jeho "cestovatelská" rodina mohla mýlit.

"It is myself who kills for her."

Tak to byl můj pokus o přeložení anglické anotace. Tuto knihu jsem četla v angličtině, jelikož u nás v České republice ještě nebyla vydána. Což je dle mého názoru velká škoda, jelikož každý fanoušek "outlanderské" série je napjatý, co se s našimi oblíbenými hrdiny bude dít dál. Kdybych vám měla svými slovy převyprávět, o čem šestá kniha byla, tak nevím, co bych vám řekla. Přijde mi, že kniha byla složena z milionu drobných událostí a zápletek, jakoby tam chyběla nějaká ucelená dějová linie. A takový pocit mám u této série už od té doby, kdy Jamie a Claire odpluli do Ameriky. Zajímavých událostí tam bylo věru hodně, ale nic, co by dohromady tvořilo nějaký větší obraz. Dějová linie začátku povstání vedoucí k vyhlášení nezávislosti a založení Spojených států tam byla pouze okrajově. Nicméně Diana Gabaldon je mistryní svého řemesla a umí psát tak, aby čtenáře zaujala. Opravdu mě bavilo číst o životě všech postav a jak se vypořádávají s tím, že už nejsou ve 20. století. Nechci nic prozrazovat, ale bavilo mě číst o tom, jak se Brianna snažila zavést do domu vodovodní potrubí a vyrobit sirky. Roger zase vyřezal ze dřeva pro děti autíčka s otočnými kolečky a říkali jim "vroom" (podle zvuku, jaké auto vydává). Avšak kniha není jen o šťastných a úsměvných událostech, ale také o strastech. Přijde mi, že většinu času se tam všichni trápí a řeší problémy. Ale z hlediska zajímavosti pro čtenáře to je asi nutné. Takže knihu určitě doporučuji k přečtení všem, kteří jsou stejně jako já očarováni životními osudy Jamieho, Claire, Brianny a mnohých dalších.
P.S.: Knihu jsem četla na své čtečce, ale v knihkupectví jsem tu natrefila na celý regál s knihami od Diany Gabaldon, tak jsem si ji tam nafotila, abych měla co dát do své recenze. :)