Originální název: Joyride
Autor: Guy Adams
Nakladatelství: Slovart
Počet stran: 224

Předvánoční dáreček od nakladatelství Slovart z edice #Booklab. V novém roce už s recenzí.

"Sex postel změní. Před sexem je postel místo plné potenciálu. Po sexu může být různá."

Když jsem se pustila do čtení Jízdy, byla jsem zmatená. Spousta postav s vlastní historií, která nebyla vysvětlena, a spousta akce. Nic mi nedávalo smysl a tak jsem si řekla, že se nejdříve podívám na seriál Class z produkce britské stanice BBC, na který tato kniha volně navazuje, a pak jsem se pustila znovu do čtení od začátku. Po jeho zhlédnutí mi to už dávalo mnohem větší smysl, alespoň jsem už věděla kdo je kdo a byla jsem obeznámena s historií postav. Až později jsem zjistila, že kniha se má odehrávat mezi druhou a třetí epizodou, takže jsem nemusela koukat na celou sérii. Přípravu jsem tedy nepodcenila.
"Všichni jsme někde mimozemšťané."

Děj se odehrává na střední škole Coal Hill kolem skupiny několika dětí a dvou mimozemšťanů, kteří se maskují za lidi. Jejich každodenní život narušuje nadpřirozeno, které si vždy nějak najde cestu na světlo světa. Jelikož jim odvaha nechybí, vzali na sebe roli ochránců coalhillských studentů a potažmo i celého města. Z velkého množství postav za zmínku stojí paní Quillová, která mě zaujala už v seriálu. V knize měla stejný charakter a styl humoru, ale už to nebylo tak výrazné bohužel. Každopádně na mě kniha působila téměř jako scénář k seriálové epizodě, do které autor chtěl nacpat co nejvíc akce. Pokud se knihu chystáte číst, tak se připravte na pořádnou jízdu. Toto sci-fi překypuje akcí (někdy až moc na můj vkus), takže se budete muset pekelně soustředit, abyste se ve víru děje a postav neztratili. Pokud máte rádi sarkastický humor, tak si určitě oblíbíte paní Quillovou, stejně jako já, a místy až groteskní popisy situací vás zaručeně pobaví. Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Slovart za poskytnutí recenzního výtisku.