Recenze: Polibek v New Yorku

Originální název: Kiss me in New York: A Winter Romance
Autor: Catherine Rider
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 240

Po této knize jsem potajmu pokukovala již delší dobu, než jsem se konečně odhodlala, že si ji koupím a přečtu. A co vy, jste na tom stejně? Četli jste ji?

"Zlomené srdce změní hodně věcí."

Po dlouhé době jsem měla chuť na nějaké pohodové, oddechové čtení, a tak jsem sáhla po knize Polibek v New Yorku od Catherine Rider. Jaké bylo mé překvapení, když jsem po přečtení přebalu zjistila, že se pod jménem Catherine Rider skrývají dvě osoby - redaktorka žijící v Londýně a redaktor žijící v New Yorku. A jak u to tak bývá, oba si přejí bydlet v místě toho druhého. Přijde mi to symbolické vzhledem k námětu knihy... Nejprve je potřeba říct, že kniha má dva hlavní hrdiny, jejichž kapitoly se pravidelně střídají. Londýňanka Charlotte se na Vánoce vrací domů za rodinou, ale kvůli nepřízni počasí je její let zrušen a tak trčí na Štědrý den v New Yorku - ve městě, které miluje, ale zároveň i nenávidí, když jí ten parchant Colin zlomil srdce. Na letišti je však svědkem scény rozchodu jiného párku. Jedna věc vede k druhé a Charlotte získá průvodce městem, se kterým může plnit úkoly z knihy "Jak zapomenout na svého expartnera v deseti snadných krocích". Anthony to totiž potřebuje úplně stejně jako ona. Ale dokáží se ubránit narůstající vzájemné náklonnosti?
"Nevím, kam tenhle příběh směřuje ani jak skončí... Ale chci na to přijít."

Tak za prvé - styl psaní naprosto skvělý. Teď to nemyslím jakože by to bylo profesionálně na výši nebo nějak super kvalitní, aleje prostě chytlavý. A to je u tohoto typu knížek velice důležité. Protože co jiného byste si na tom jinak našli, když to nemá nijak hluboký příběh nebo propracované a zajímavé charaktery? Takto by se dal Polibek v New Yorku charakterizovat v kostce. Pokud hledáte kvalitní čtivo s neotřelou myšlenkou, radši se knize vyhněte obloukem. Já ale měla náladu na sladkou romantiku, tak jsem si příběh moc užila. Postava Charlotte mě bavila a její myšlenkové pochody též. To, že se děj odehrával o Vánocích, příběhu dodávalo kouzelnou atmosféru a hlavně prostředí New Yorku ve mě vyvolávalo nostalgické vzpomínky na můj pobyt v tomto americkém městě. A to, že byl děj jednoduchý a předvídatelný, mi vůbec nevadilo. Pokud máte rádi romantické příběhy a nebo třeba jen budete mít náladu na něco nekomplikovaného, tak si Polibek v New Yorku klidně přečtěte. Dle mého názoru kniha patří k lehkému nadprůměru v rámci svého žánru.
P.S.: Pro ty z vás, kdo plní čtenářskou výzvu 2018 na databáziknih.cz mám tip - kniha sedí hned na dvě z témat, takže ji můžete využít. Já ji šoupla k tématu "kniha s ročním obdobím v názvu", ale hodí se i na téma "kniha od více autorů". :)