pátek 2. září 2016

Pátá vlna

KNIHA
Název: Pátá vlna
Autor: Rick Yancey
Počet stran: 448

FILM
Název: Pátá vlna
Režie: J Blakeson
Počet minut: 111

Film jsem viděla už někdy během zkouškového, ale na knihu jsem si udělala čas až během letních měsíců. A co se mi líbilo více? Zjistíte uvnitř článku. :)

"They took everything from me."

I v případě Páté vlny od Ricka Yanceyho jsem viděla dříve film než četla knihu. Navnadil mě totiž trailer a zajímavý námět - ničení lidstva ve vlnách. Tak moc jsem se tehdy těšila do kina, že se aspoň odreaguji od učení na zkoušku, ale ve výsledku ten film byl strašná fraška. :D Začal slibně, ale postupně se z toho stalo nesnesitelně přehnané sci-fi s teenagery v hlavních rolích. Hlavní hrdinku Cassie, jako Cassiopea, ztvárnila Chloë Grace Moretz, kterou můžete znát například z filmu Zůstaň se mnou. Nemám k tomu nic moc, co říct - byl to prostě propadák. Jediné, co by se na filmu dalo pochválit, je soundtrack, ten byl opravdu výborný a občas si ho ráda poslechnu. To jediné film zachraňovalo.
"This is our world, this is our home."

Co se týče knihy, ta mě chytla hned od samého začátku. Je psána v 1. osobě z pohledu Cassie, aspoň tedy ze začátku, a má povahu jejích myšlenkových pochodů, vzpomínek či něco jako deníčku. Ale myslím si, že kdybych předtím neviděla film, tak bych byla zmatená ohledně časového sledu událostí, ale to je jen maličkost. Také se mi líbilo, že se příběh odehrává ve státě Ohio, kde se v současné době zrovna nacházím (to je ale náhodička!). Mohla jsem si tak při čtení představovat, že jsem přímo uprostřed děje. Líbil se mi nápad mimozemšťanů ukrytých v lidech ještě před jejich narozením. Celou dobu jakoby spali a až příjezd mateřské lodi je probral. 

"Our only choice is to take it back."

Kniha vás donutí přemýšlet nad tím, jaký to musí být pocit, když víte, že patříte k jedněm z posledních lidí na Zemi. Jaké to musí být, když vám zahyne celá rodina, a nevíte, komu můžete důvěřovat (nikomu!) a musíte se spolehnout jen sami na sebe... Autorovi se dle mého názoru podařilo vystihnout myšlenkové pochody šestnáctileté dívky vcelku přesně. Vše jsem mu věřila a nic mi nepřišlo přitažené za vlasy. Ani tady nesměl chybět milostný trojúhelník - Cassie, Ben Parrish (avšak jen platonicky) a Evan Walker (s tím už ne platonicky). Nelíbilo se mi, že ve filmu udělali z Bena Parrishe téměř poloboha. Každý o něm věděl, všichni o něm mluvili... A když přišel na scénu a prohlásil: "Jmenuji se Ben Parrish.", všichni málem omdleli. :D Já skoro také, ale hanbou... Já jsem se v kině půlku filmu jen smála, kroutila hlavou a obracela oči v sloup. Nicméně, jak jsem psala již dříve, kniha se mi velmi líbila - byla čtivá, napínavá a zajímavá, a to i přesto, že jsem věděla, o čem to je a jak to skončí. Ale něco mi tam přeci jenom chybělo. To "něco", kvůli čemu nemůžu dát knize plný počet hvězd. A také pro mě skončila moc useknutě (asi jako seriálová epizoda). Rozhodně si přečtu i pokračování, dokonce se na něj i těším. Je to zkrátka takové příjemné oddechové čtení.

Film:
Kniha:
Domča četbou povinná
Zdroje: bux.cz (obálka), ČSFD.cz (fotky z filmu)

2 komentáře:

  1. Konečně někdo, kdo má na film stejný názor já, byl to děs a já se u něj mohla uvztekat, protože kniha je moje srdcovka, na kterou opravdu nedám dopustit :D

    OdpovědětVymazat