Recenze: Manželé odvedle

Originální název: The Couple Next Door
Autor: Shari Lapena
Nakladatelství: Knižní klub
Počet stran: 272

Už jste se dostali k tomuto bestselleru? Já píši recenzi s lehkým zpožděním, ale to nevadí. Mé dojmy byly dostatečně silné, abych si je zapamatovala... :)

"On tu malou najde, ať už mrtvou, nebo živou, a najde i toho, kdo ji vzal."

Ústředními postavami knihy, jak už název napovídá, je mladý manželský pár Marco a Anne. Jednoho večera jsou pozvaní na párty k sousedům, ale instrukce znějí "nechte dítě doma". Co ale uděláte s šestiměsíčním dítětem, když vám vaše chůva na poslední chvíli zruší hlídání? Marco s Anne se rozhodnou malou Coru nechat doma a každou půl hodinu ji chodit na střídačku kontrolovat. Vždyť signál chůvičky má dostatečný dosah, vezmou si ji s sebou. Takhle se přeci nemůže nic stát, že?

"Už mu nikdy nebude schopná věřit. Nikdy."

Pamatuji si, že jsem se na knihu Manželé odvedle velice těšila. Přirozeně jsem tedy měla i vysoká očekávání. Očekávání, která bohužel nebyla naplněna. Mým prvním zklamáním bylo pojetí daného příběhu. Kniha má velice zajímavý námět. To mě právě přimělo se pustit do jejího přečtení. Celkově to na mě působilo jednoduše napsané. Žádné zvláštní zvraty se nekonaly, žádná překvapení, která by mě ohromila. Prostě nic. Myslím, že autorka z toho mohla vytřískat mnohem více. Thriller ve mě evokuje představy hrůzy a napětí, očekávání, jak vše dopadne. Ale při čtení Manželů odvedle jsem nebyla vůbec napjatá. Postavy v příběhu nebyly moc hluboce vykreslené, ale chápu že na takhle malý počet stránek se nedá vše vecpat. Vše bylo tak prvoplánové, že jsem už od začátku téměř jistě věděla, jak to dopadne. A to je celkem zásadní chyba u thrilleru. Vždyť byste měli celou dobu být jak na trních, nemám pravdu? Každopádně bych to shrnula tak, že jsem celých 270 stran protrpěla, až jsem se dostala na konec. Musím říct, že to pro mě byl tak trochu očistec.